fredag 6 mars 2009

Omstart

Saker som, enligt reklamen, ska funka OOB (Out of the Box) ska man passas sig för!Så nu är bildskärmskortet Out of the Box...ha ha!

Crap!!


Om ni tänker bygga en mediaPC med Linux använd inte ATI! Nu ska jag inte dissa detta kort helt och hållet. Jag måste erkänna att det funkade bra i Linux(Ubuntu) med dess fönsterhanterare och grafik. Men visa video och framförallt LiveTV....no good!

Vad jag gjort nu är att jag installerat om och använder istället OnBoardkortet. Baserat på Intel chipset 900. Jag blir "tvungen" att använda VGA iställetför HDMI.Det får väl gå för den här gången...forskningen fortsätter i det området.

I övrigt så behövde jag inte göra många justeringar. Det funkade på engång! Så nu har jag en bra bild.Jag är inte riktigt nöjd än. Ganska soppig upplösning. Det måste jag också kolla..

u mste jag gå och sova
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar